Prowadząc sklep internetowy, portal usługowy lub inną działalność, która wymaga bezpośredniego kontaktu z klientem, ważne jest, aby cały proces przebiegał sprawnie, a nasz kontrahent był zadowolony z transakcji bądź usługi. Aby podnosić standardy obsługi klienta, właścicieli działalności gospodarczych coraz częściej zwracają się po pomoc do twórców programów helpdesk.

Popularne programy ułatwiające kontakt z klientem

popularne oprogramowanie helpdeskJednym z ważniejszych aspektów, które ułatwia nowoczesne oprogramowanie jest komunikacja. Dzięki temu, że popularne oprogramowanie helpdesk w sposób praktyczny zarządza kanałami komunikacji, takimi jak sms, email czy telefon, właściciel firmy oraz jego pracownicy może w spokoju podjąć się obsługi klienta. Oprogramowanie tego typu w bardzo dobry sposób porządkuje także wszelkiego rodzaju zgłoszenia, oraz powoduje, że żadne z nich nie ginie w gąszczu innych. Oprogramowanie helpdesk tworzy szablony, a także sprawia, że zgłoszenia są w bardzo dobry sposób filtrowane, co w znacznej mierze ułatwia kontakt z klientem. Ważną właściwością nowoczesnych programów jest także tworzenie przejrzystych statystyk, dzięki którym pracownik i właściciel ma przejrzysty ogląd sytuacji dotyczącej ilości zgłoszeń, a także konieczności odpowiedzi. Ważnym aspektem systemów helpdesk jest automatyzacja procesu informatycznego w firmie. Dotyczy ona przede wszystkim zgłoszeń przychodzących emailem czy SMS-em.

Firma wprowadzająca tego typu usprawnienia działania, może spodziewać się wielu korzyści w krótkim czasie od ich zastosowania. Sklep internetowy czy każdy inny biznes może w ten sposób zyskać wiele w oczach starych i nowych klientów, a także w znacznej mierze zwiększyć swoje dotychczasowe przychody, obroty oraz ogólną reputację na rynku.

O autorze: Katarzyna Mikołowska